Za jediný dlužný haléř spadnout mezi neplatiče a mít problémy, když budete za rok chtít hypotéku? I to je možné.
Mladá fronta Dnes zveřejnila příběh muže, po kterém Česká spořitelna vymáhala úrok z úroku ve výši jednoho haléře – a zároveň mu nedala šanci dlužnou částku zaplatit. Klient ČS se dohodl na předčasném splacení úvěru a zrušení účtu. Do banky se ale dostavil asi až týden po původně dohodnutém termínu, a proto mu byl naúčtován úrok z úvěru. Ten na místě zaplatil, ale později dostal výpis z účtu, na kterém byla neprovedená platba ve výši jednoho haléře.
Další vývoj popisuje MFD takto: „Připadalo mi to absurdní! Proto jsem vzal padesátihaléř, nejmenší minci, kterou se dá u nás platit, šel do spořitelny a chtěl jsem zaplatit v hotovosti. Úřednice mi nedokázala vrátit. Po telefonické konzultaci mi žena oznámila, že si mám znovu obnovit účet s úvěrem, a po dvou měsících mi bude přeplatek vrácen na sporožirový účet. Proč bych měl kvůli jednomu haléři platit dva měsíce poplatky za účet, který nechci? Nakonec jsem z pobočky banky odcházel s upozorněním, že když dlužný haléř nezaplatím, můžu skončit v bankovním registru dlužníků,“ říká klient. Samozřejmě, mohl zaplatit desítky korun za vedení účtu další dva měsíce, ale proč by to dělal?
Předpokládám, že po té, co zkušenost klienta popsala média, bude vše rychle vyřešeno a dlužný haléř bude zapomenut. Navíc si nedělám iluze, že by stejná situace u jiné banky skončila jinak. Možná by byl člověk za přepážkou milejší, možná by ředitel pobočky dluh na svou odpovědnost umazal – ale je vidět, jak je každá banka závislá na lidech na pobočkách a na tom, jak se zrovna chtějí nebo nechtějí chovat…
Upozornění: Tyto texty vyjadřují osobní názor autora. Napsat mu můžete na adresu blog (zavináč) prouza.cz