Časopis Finanční poradce zjišťoval, jak se poradenské firmy brání před tím, aby v jejich řadách nepůsobili lidé, poškozující klienty. Jak jsou na tom Partners?
Jistě sledujete kauzu vyloučení individuálního člena z AFIZ. Že nešlo o výjimku, dokazuje i lednový „výkon“ 9420 BJ (více než 3 % celé OVB) tohoto generálního reprezentanta na pouhých 55 smlouvách. Chci tím říci i to, že styl práce většiny podobných „střihounů“ bývá mezi kolegy či dokonce v branži dostatečně znám.
1. Nehrozí, že se někdo, kdo provádí klientům – byť ne tak obrovská – zvěrstva, objeví i ve vaší společnosti?
Tato rizika ve firmách, které zbožňují výkon a nehledí na klienta, hrozí vždy. Základní obranou je, aby firma jako celek i všichni její poradci měli zájem starat se o své klienty dlouhodobě. S klientem, kterého chcete okrást, uděláte jeden obchod, pokud se mu ale chcete podívat do očí i za dvacet let, musíte být poctivý. Poradci, kteří tomu rozumí, nikdy nebudou žádná zvěrstva páchat – a pohlídají si, aby jim nekazil jméno ani nikdo jiný, pokud vedení firmy vše nehodnotí pouze výkonem a ziskem. Každá firma by navíc měla mít kvalitní kontrolní mechanismus, který najde a ohlídá ty, kteří by například svou kariéru postavili na bouchání vysokých investiček.
2. Zodpovědnost za kvalitu poskytovaných služeb ve vaší společnosti probíhá:
a) výhradně přímým nadřízeným ve struktuře
b) centrálou plošně
c) kontrolami náhodně a ad hoc
d) v kombinaci několika způsobů
Kvalitu kontrolují jak vedoucí, tak i centrála. Partners mají navíc obrovskou výhodu v tom, že vznikli jako reakce na nekvalitní poskytování služeb některých firem a že si kvalitní dlouhodobé poradenství dali za cíl již při vzniku.
Vždy je ale potřeba, aby byla kontrola důsledná a aby každý poradce ve firmě věděl, že z jeho neetického jednání budou vyvozeny důsledky. Pokud to platí, v řadě případů neetičtí poradci odcházejí do firem, kde si mohou dělat cokoliv a firma, které jde o dobrou péči o klienta i o čistotu své značky, tak snižuje svá rizika.
3. Jak by měla na podobnou kauzu reagovat mateřská poradenská společnost (jak by reagovala ta vaše)?
Naše smlouva s poradci jednoznačně stanoví, že poškození klienta je důvodem pro její ukončení, což bychom bez váhání udělali. A neváhali bychom ani jiným poradcům jasně a detailně vysvětlit, proč jsme se k tomuto kroku odhodlali.
Upozornění: Tyto texty vyjadřují osobní názor autora. Napsat mu můžete na adresu blog (zavináč) prouza.cz