V úterý 5. 2. 2019 v Congress Hotelu Clarion v Praze odstartovala největší česká konference pro maloobchodní prodejce a jejich dodavatele. Na Retail Summit se přišla podívat více než tisícovka účastníků. Diskutovalo se o tom, jak se z neutrálních či dokonce negativních zákaznických zkušeností staly veskrze pozitivní zážitky. Velká pozornost se věnovala novým technologiím a zkušenostem z jejich uplatňování.
Sepsali jsme pro vás několik zajímavých myšlenek, které na konferenci zazněly a neměly by být zapomenuty. Díky těmto trendům budete připraveni na obchod 2020+.
1. Karel Týra (Managing Director, Nielsen CZ/SK)
„Aktuální tržní situace je velmi příznivá, důvěra spotřebitelů láme domácí i evropské rekordy.“
2. Bryan Roberts (Global Insights Director, tcc global)
Češi mají ke svým prodejnám pevnější vztah, než většina jiných vyspělých národů. Výzkumy potvrzují, že zásadní význam mají aktivity směřující k udržení stávajících klíčových zákazníků. Ty pak nepřímo napomáhají k získání zákazníků nových.
3. Tomáš Prouza (prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR)
Na základě zkušeností z jiných odvětví (např. HORECA) se jeví zásahy státu jako velmi problémové. Ve střední Evropě se objevuje stále více překážek volného obchodu a snahy z obchodníků vytlouct dodatečné příjmy do státního rozpočtu. Stát by se měl spíše soustředit na zjednodušování podnikání či ochranu před závadnými potravinami.
4. Steven Van Belleghem (autor knihy Customers the day after tomorrow a klíčový řečník Summitu)
Vstupujeme do 3. fáze digitalizace, do světa automatizace, robotů a umělé inteligence. Zákaznické výhody z toho vyplývající budou ohromné.
5. Ralf Kleber (Vice-President for International Retailing , Amazon)
Spotřebitele čeká v blízké budoucnosti nabídka, která jim bude maximálně šitá na míru. Největší globální obchodník Amazon pracuje na tom, aby splnil misi Jeffa Bezose stát se nejvíce zákaznicky orientovanou společností na světě. Technologie v tomto poslání hrají velkou roli. Základem však zůstává budovat kulturu inovací v zájmu zákazníků.
6. Hana Součková (generální ředitelka SAP ČR)
Spotřebitelé budou v budoucnu důvěřovat jen těm značkám, které zachází s jejich údaji správně a chrání jejich soukromí. Těm firmám, které nabídnou konzistentní zkušenost a správnou kvalitu výrobků a služeb. Inteligentní podnik, který si díky smart technologiím vybudoval důvěru zákazníků je za dveřmi.